منوی دسته بندی

نقد و بررسی بازی Assassin’s Creed Mirage | بازگشت به ریشه‌های سری اساسینز کرید

نقد و بررسی بازی Assassin's Creed Mirage

بازی Assassin’s Creed Mirage (اساسینز کرید میراژ) در سال ۲۰۲۳ توسط Ubisoft منتشر شد و به‌عنوان بازگشتی به ریشه‌های سری Assassin’s Creed شناخته می‌شود. این بازی با تمرکز بر مخفی‌کاری، طراحی مأموریت‌های فشرده، و یک داستان متمرکز در بغداد قرن نهم میلادی، تجربه‌ای نوستالژیک را برای طرفداران قدیمی ارائه می‌دهد. در این نقد و بررسی، به جزئیات مختلف این بازی از گیم‌پلی و گرافیک گرفته تا داستان و موسیقی می‌پردازیم.

سیستم مورد نیاز اساسینز کرید میراژ

داستان بازی Mirage

Mirage داستان شخصیت باسیم ابن اسحاق، یکی از شخصیت‌های کلیدی بازی Assassin’s Creed Valhalla را روایت می‌کند. این بازی به سال‌های جوانی باسیم می‌پردازد، زمانی که او از یک دزد خیابانی به عضوی از فرقه Hidden Ones (محفل پنهان‌شدگان) تبدیل می‌شود. اما به چه دلیل یوبی‌سافت از کاراکتر باسیم استفاده کرد؟

استفان بودون (کارگردان بازی) می‌گوید:

«بسیم شخصیت بسیار جذابی بود. او مرموز بود و در واقع روایت (داستان جوانی او) به دلیل شباهت با الطائر گزینه‌ی بی‌نظیری به شمار می‌رفت.

محوریت داستان هم بر اساس روایت بازی روی پیشرفت شخصیتی باسیم، تعاملاتش با استادان Hidden Ones، و تلاش او برای مقابله با دشمنان فرقه تمرکز دارد. همچنین بازی Assassin’s Creed Mirage، ضمن روایت یک داستان انسانی، به‌طور غیرمستقیم به عناصر اسطوره‌ای و رازآلود سری نیز مانند هویت واقعی باسیم و ارتباطش با جهان ایسوس اشاره می‌کند.

کاراکترهای اصلی و مکمل بازی اساسینز کرید میراژ 

کاراکترهای اصلی و مکمل بازی اساسینز کرید مبراژ 

در بازی اساسینز کرید میراژ، شخصیت‌های اصلی و فرعی داستان نقش مهمی در پیشبرد روایت دارند. در زیر به معرفی برخی از شخصیت‌های کلیدی می‌پردازیم.

شخصیت‌های اصلی

  • باسیم ابن اسحاق: شخصیت اصلی بازی، یک دزد خیابانی که به یکی از اعضای فرقه Hidden Ones تبدیل می‌شود. داستان بازی روی سفر شخصیتی او و پیوندهایش با دنیای اساسین‌ها تمرکز دارد.
  • روشان: یکی از اعضای ارشد Hidden Ones و استاد باسیم می باشد؛ او نقش مهمی در تربیت باسیم و هدایت او در دنیای اساسین‌ها دارد.
  • The Faceless:یکی از شخصیت‌های مرموز و آنتاگونیست‌های بازی که باسیم باید با او مقابله کند.

شخصیت‌های فرعی

ترکیب شخصیت‌ها زیر به روایت انسانی و پرجزئیات بازی کمک می‌کند و به بازیکن اجازه می‌دهد با دنیای بغداد قرن نهم میلادی ارتباط بیشتری برقرار کند.

  • انکیدو: عقاب همراه باسیم که نقش کلیدی در شناسایی و مخفی‌کاری ایفا می‌کند.
  • دارویش: یکی از متحدان باسیم که بازیکن را در مأموریت‌های جانبی و تعامل با محیط کمک می‌کند.
  • خلیفه و کارگزاران حکومتی: گروهی از شخصیت‌های فرعی که بخشی از لایه‌های سیاسی داستان را تشکیل می‌دهند و بازیکن باید با آنها در طول مأموریت‌ها تعامل کند.

  Assassin’s Creed Mirage گیم‌پلی بازی

  Assassin’s Creed Mirage گیم‌پلی بازی

Mirage گیم‌پلی خود را بر پایه عناصر کلاسیک سری Assassin’s Creed طراحی کرده است. از مخفی‌کاری گرفته تا پارکور، بسیاری از ویژگی‌های محبوب نسخه‌های اولیه بازگشته‌اند.

مخفی‌کاری بازسازی‌شده

  • مخفی‌کاری اولویت دارد: سیستم تجربه (XP) و ارتقای شخصیت حذف شده‌اند و بازیکن می‌تواند دشمنان را با یک ضربه از تیغ مخفی نابود کند.
  • ابزار و تاکتیک‌ها: بازیکنان می‌توانند از عقاب انکیدو برای شناسایی محیط، تله‌های محیطی مانند کیسه‌های ادویه، و اختفا در میان جمعیت برای پیشروی در مأموریت‌ها استفاده کنند.

طراحی مأموریت‌ها

  • بازگشت به مأموریت‌های Black Box: این سیستم به بازیکنان اجازه می‌دهد که مأموریت‌ها را با استفاده از خلاقیت و روش‌های مختلف تکمیل کنند، مانند نفوذ مخفیانه یا ایجاد حواس‌پرتی برای دشمنان​

نوتوریتی و فرار

افزایش سطح نوتوریتی (شناخت در میان دشمنان) می‌تواند گشت‌زنی‌ها و تعقیب‌ها را افزایش دهد، که بازیکنان را به استفاده از روش‌های مخفی‌کاری یا رشوه دادن برای کاهش توجه مجبور می‌کند

مبارزات سخت و تاکتیکی

  • سیستم مبارزات Mirage در مقایسه با نسخه‌های اخیر سریع‌تر است اما همچنان بر استفاده از پارری و اجتناب از حملات سنگین دشمنان تأکید دارد.
  • بازیکنان باید از استراتژی و محیط برای پیشروی استفاده کنند؛ مبارزه مستقیم، به‌ویژه در برابر گروهی از دشمنان، به ندرت بهترین انتخاب است.
  • بازگشت به اصول باعث شده مبارزات حس چالش‌برانگیزی داشته باشند و مخفی‌کاری همیشه انتخاب هوشمندانه‌تری باشد​

پارکور و کاوش محیط

  • پارکور در Mirage سریع‌تر و روان‌تر است و محیط طراحی‌شده برای کاوش شهری مانند بغداد قرن نهم کاملاً مناسب این نوع گیم‌پلی است.
  • مکان‌های بلند برای همگام‌سازی نقشه بازگشته‌اند و مسیرهای متعددی برای رسیدن به اهداف در نظر گرفته شده است.

طراحی محیط و گرافیک بازی

Assassin’s Creed Mirage یک نسخه هنری و پرجزئیات از بغداد دوران طلایی اسلامی را به تصویر می‌کشد:

  • معماری کلاسیک اسلامی: کوچه‌های باریک، بازارهای شلوغ، مساجد بلند و قصرهای باستانی همگی به دقت طراحی شده‌اند تا فضایی زنده و پویا ایجاد کنند.
  • نقشه فشرده: برخلاف بازی‌های اوپن‌ورلد اخیر مانند Odyssey یا Valhalla، Mirage از نقشه‌ای کوچکتر استفاده می‌کند که حس تمرکز بیشتری بر مکان‌های کلیدی دارد.
  • چرخه شب و روز: نورپردازی واقع‌گرایانه و تغییرات زمان روز و شب باعث تقویت اتمسفر بازی شده‌اند​.

موسیقی و صداگذاری

  • موسیقی متن: قطعات موسیقی در Mirage ترکیبی از تم‌های کلاسیک و اصیل خاورمیانه‌ای هستند که به انتقال حس دوران طلایی بغداد کمک می‌کنند.
  • صداگذاری: صداگذاری شخصیت‌ها و افکت‌های محیطی از کیفیت بالایی برخوردار است و حس زنده بودن شهر را القا می‌کند.

نقاط قوت، ضعف و بازخورد منتقدان و بازیکنان گیم اساسینز کرید میراژ

نقاط قوت، ضعف و بازخورد منتقدان و بازیکنان گیم اساسینز کرید میراژ

نقاط قوت بازی

  1. تمرکز بر مخفی‌کاری و گیم‌پلی کلاسیک: بازگشت به سبک بازی‌های اولیه سری با تأکید بر برنامه‌ریزی، استراتژی و اختفا
  2. طراحی دقیق بغداد: شهری زنده و پرجزئیات که حس ماجراجویی در تاریخ را القا می‌کند.
  3. داستان متمرکز: روایت کوتاه‌تر اما باکیفیت‌تر، بدون حواس‌پرتی‌های رایج نسخه‌های RPG اخیر
  4. پارکور روان‌تر و جذاب‌تر: سیستم پارکور سریع و مناسب طراحی محیط شهری

نقاط ضعف بازی

  1. فاقد نوآوری: بسیاری از مکانیک‌ها به نسخه‌های قبلی بازمی‌گردند و Mirage چیز جدیدی ارائه نمی‌دهد.
  2. کوتاه بودن بازی: مدت زمان حدود ۲۰ ساعته بازی برای داستان و فعالیت‌های جانبی ممکن است برای برخی بازیکنان کافی نباشد.
  3. مشکلات فنی جزئی: برخی گزارش‌های مربوط به باگ‌ها و اشکالات کنترلی وجود دارد.

بازخورد منتقدان و بازیکنان

Mirage به‌طور کلی نقدهای مثبتی دریافت کرده است:

  • منتقدان: از بازگشت به مخفی‌کاری کلاسیک و طراحی فشرده و زیبا تمجید کرده‌اند.
  • بازیکنان: استقبال از محیط بغداد و گیم‌پلی ساده‌تر، اما شکایت از مدت زمان کوتاه و کمبود نوآوری

امتیازات کلی: میانگین ۸/۱۰ از سوی منتقدان.

خلاصه

بازی Assassin’s Creed Mirage بازگشتی به اصول اولیه سری است که با تمرکز بر مخفی‌کاری و داستانی کوتاه اما قدرتمند، تجربه‌ای نوستالژیک و لذت‌بخش ارائه می‌دهد. هرچند بازی از نظر نوآوری کمبودهایی دارد، اما طراحی دقیق بغداد، گیم‌پلی سریع و مأموریت‌های متنوع، آن را به یکی از بهترین نسخه‌های اخیر تبدیل کرده است. این بازی برای طرفداران قدیمی یک بازگشت شکوهمند است و برای تازه‌واردان یک شروع عالی به حساب می‌آید. با گیموفیا آسون بازی کن.

سوالات متداول (FAQ)

  • آیا Assassin’s Creed Mirage برای بازیکنان جدید مناسب است؟
    • بله، داستان بازی مستقل است و نیازی به آشنایی با نسخه‌های قبلی ندارد.
  • چقدر طول می‌کشد بازی تمام شود؟
    • حدود ۲۰ ساعت برای داستان اصلی و مأموریت‌های فرعی
  • آیا بازی جهان‌باز است؟
    • بله، اما نقشه بازی کوچک‌تر و متمرکزتر از نسخه‌های اخیر مانند Valhalla است.
  • آیا Mirage مناسب طرفداران قدیمی است؟
    • کاملاً؛ گیم‌پلی کلاسیک، طراحی مأموریت‌ها، و تأکید بر مخفی‌کاری مورد علاقه طرفداران قدیمی قرار گرفته است.
  • آیا مبارزات در این نسخه آسان‌تر هستند؟
    • خیر، مبارزات سخت‌تر و تاکتیکی‌تر شده‌اند و بازیکن تشویق به استفاده از مخفی‌کاری می‌شود.

خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را با ما درمیان بگذارید.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *