ورود
منوی دسته بندی

بررسی نسخه‌های فرعی سری بازی های GTA؛ از ابتدا تا امروز

بررسی نسخههای فرعی سری بازی های GTA؛ از ابتدا تا امروز

وقتی نام GTA را می‌شونیم،معمولا یاد سری بازی های GTA SA و GTA V و دیگر نسخه های اصلی می افتیم؛ به دلیل اینکه شهرت و محبوبیت بیشتری دارند. در این مقاله تصمیم گرفتیم نسخه های فرعی که کمپانی راکستار برای سری بازی های Grand Theft Auto تا به امروز منتشر کرده است معرفی کنیم. همراه گیموفیا باشید تا با این نسخه ها و ویژگی‌هایشان به طور خلاصه آشنا شوید

آشنایی با نسخه های فرعی GTA

Rakstar به‌عنوان یکی از برترین استودیوهای بازی‌سازی، با ساخت بازی‌های فرعی در سری Grand Theft Auto به دنبال تنوع‌بخشی به تجربه‌ی پلیرها، آزمایش ایده‌های جدید، و پاسخ به درخواست‌های طرفداران است. این بازی‌های فرعی با پرداختن به جنبه‌های مختلف جهان بازی، از تکراری شدن سری جلوگیری کرده و امکان ارائه تجربیات نوآورانه را فراهم می‌کنند.

علاوه بر این، بازی‌های فرعی به راکستار کمک می‌کنند تا با هزینه کمتر و زمان تولید کوتاه‌تر، درآمد بیشتری کسب کرده و مخاطبان جدیدی را جذب کنند. این بازی‌ها همچنین می‌توانند زمینه‌ساز خلق فرنچایزهای(حق امتیاز) جدید در آینده باشند.نسخه‌های فرعی GTA عبارتند از:

  • Grand Theft Auto: London 1969
  • Grand Theft Auto: London 1961
  • Grand Theft Auto: Chinatown Wars
  • Grand Theft Auto: Liberty City Stories
  • Grand Theft Auto: Vice City Stories
  • Grand Theft Auto Advance
  • Grand Theft Auto Online

 ویژگی‌های خاص و جذاب هر یک از نسخه‌های فرعی Grand Theft Auto

بازی دلایل ساخت ویژگی‌های خاص و جذاب اطلاعات تکمیلی
Grand Theft Auto: London 1969 و ۱۹۶۱ انتقال داستان به لندن دهه ۶۰، پرداخت به ریشه‌های فرهنگی و اجتماعی این شهر
  • حال و هوای دهه ۶۰
  • موسیقی متن جاز و بلوز، ساختمان‌های قدیمی، خودروهای کلاسیک
  • داستان‌های کوتاه و مبتنی بر موقعیت(Situational Stories)
  • مأموریت‌های گوناگون
اولین نسخه‌های فرعی که در سال ۱۹۹۹ منتشر شدند، به عنوان DLC(اسپین‌آف) برای نسخه ابتدایی GTA طراحی شده بودند.
Grand Theft Auto: Chinatown Wars تمرکز بر گیم‌پلی تاچ و داستان جذاب برای جذب مخاطبان جدید، به ویژه در بین دارندگان کنسول‌های موبایلی
  • گیم‌پلی تاچ
  • داستان دارک و پیچیده
  • گرافیک Cell Shading 
منتشر شده در سال ۲۰۰۹، ابتدا برای Nintendo DS و سپس به پلتفرم‌های دیگر منتقل شد.
Grand Theft Auto: Liberty City Stories و Vice City Stories به عنوان پیش‌درآمدی برای Grand Theft Auto III و Vice City، آشنایی بازیکنان با شخصیت‌های محبوب این سری
  • پیش‌درآمدی بر عناوین اصلی(Prequels)
  • گیم‌پلی بهبود یافته
  • داستان‌های فرعی جذاب
منتشر شده برای کنسول دستی PSP در سال‌های ۲۰۰۵ و ۲۰۰۶، در شهرهای Liberty City و Vice City رخ می‌دهند.
Grand Theft Auto Advance تجربه متفاوت با گیم‌پلی سریع‌تر و چابک‌تر در حالت دو بعدی
  • گیم‌پلی دو بعدی و سریع‌تر
  • تلفیقی از عناصر کلاسیک و مدرن
  • گرافیک کارتونی و جذاب
تاریخ انتشار: ۲۶ اکتبر ۲۰۰۴؛ به عنوان یک پیش‌درآمد برای Grand Theft Auto III عمل می‌کند و شخصیت اصلی بازی Mike (یک خلافکار کوچک و تازه وارد به Liberty City) را دنبال می‌کند. داستان به معرفی برخی از شخصیت‌های مهم و رویدادهای مرتبط با داستان اصلی بازی کمک می‌کند.
Grand Theft Auto Online ارائه تجربه آنلاین وسیع و پویا، به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تجربیات آنلاین در دنیای بازی‌های ویدیویی
  • به عنوان نسخه چندنفره آنلاین Grand Theft Auto V 
  • ارائه فعالیت‌های متنوع از جمله مأموریت‌های همکاری و رقابتی، مسابقات خودرو، و سرقت‌های بزرگ، تجربه‌ای جذاب و پرتنوع را فراهم می‌کند.
منتشر شده با Grand Theft Auto V در سال ۲۰۱۳، با به‌روزرسانی‌های مداوم و محتوای جدید

 

چرا راکستار تصمیم گرفت بازی‌های فرعی جی‌تی‌ای بسازه؟

راکستار، به‌عنوان یکی از قدرتمندترین استودیوهای بازی‌سازی جهان، همیشه به دنبال نوآوری و ارائه تجربه‌های جدید به گیمرها بوده؛ ساخت بازی‌های فرعی در سری Grand Theft Auto، دلایل متعددی داشته مانند:
  •  با ساخت بازی‌های فرعی، راکستار توانسته است به جای تمرکز صرف بر روی داستان اصلی و جهان اصلی سری، به ابعاد مختلفی از این جهان بپردازد. این تنوع‌بخشی باعث شده است که طرفداران همواره با تجربیات جدیدی روبرو شوند و از تکراری شدن بازی‌ها جلوگیری شود.
  • بازی‌های فرعی فرصتی برای راکستار فراهم می‌کنند تا ایده‌های جدید و آزمایش‌نشده را پیاده‌سازی کند. این ایده‌ها ممکن است در آینده در بازی‌های اصلی سری نیز مورد استفاده قرار گیرند یا منجر به خلق فرنچایزهای جدید شوند.
  • بسیاری از بازی‌های فرعی در پاسخ به درخواست‌های طرفداران ساخته شده‌اند. برای مثال، اگر طرفداران به یک دوره زمانی خاص یا یک سبک بازی خاص علاقه‌مند باشند، راکستار می‌تواند با ساخت یک بازی فرعی، این درخواست‌ها را برآورده کند.
  • ساخت بازی‌های فرعی، راهی برای افزایش درآمد استودیو است. این بازی‌ها معمولاً هزینه تولید کمتری نسبت به بازی‌های اصلی دارند و می‌توانند در مدت زمان کوتاه‌تری به بازار عرضه شوند.
  • بازی‌های فرعی با تمرکز بر روی ژانرهای مختلف یا دوره‌های زمانی متفاوت، می‌توانند مخاطبان جدیدی را به سری Grand Theft Auto جذب کنند.
با گیموفیا آسون بازی کن.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *