فلپی برد جدید اومد؛ نسخه کاملتر بازی خاطرهانگیز موبایلی!
- آرمین
- اخبار, اخبار بازی
- 25 اردیبهشت 1404
بازی کلاسیک و محبوب Flappy Bird پس از حدود یک دهه سکوت، با نسخهای بهروزرسانیشده و محتوایی جدید در فروشگاه Epic Games منتشر شد. این نسخه جدید که توسط توسعهدهندهای مستقل با نام بنیاد فلپی برد (Flappy Bird Foundation) عرضه شده، قصد دارد این عنوان ساده اما اعتیادآور را با ویژگیهای تازه و نوستالژی دهه ۲۰۱۰ دوباره به دنیای بازیها برگرداند.
فلپی برد اولینبار در سال ۲۰۱۳ توسط توسعهدهنده ویتنامی، دانگ نوین (Dong Nguyen)، ساخته شد و در مدت کوتاهی به یک پدیده ویروسی تبدیل شد. با وجود موفقیت عظیم، فشار رسانهای باعث شد که نوین در سال ۲۰۱۴ بازی را از فروشگاههای اپلیکیشن حذف کند. اکنون، با واگذاری برند فلپی برد به سازمانی مستقل، نسخهای بازسازیشده از این بازی منتشر شده است.
طبق اعلام رسمی بنیاد فلپی برد، نسخه جدید در حال حاضر تنها برای دستگاههای اندرویدی از طریق فروشگاه Epic Games در دسترس است، اما در تبلیغات رسمی این مجموعه، صحبتهایی درباره «اکوسیستم فلپی برد» شده که احتمال عرضه برای iOS را مطرح میکند.
ویژگیهای جدید نسخه بازسازیشده فلپی برد
- حالت کلاسیک اصلی (Classic Mode)
- حالت جدید مأموریتمحور (Quest Mode) با نقشهای مشابه Super Mario
- کاراکترها و موانع قابل انتخاب متعدد
- طراحی بصری متنوع و الهامگرفته از نسخههای کلونشده دهه گذشته
- استفاده از المانهای نوستالژیک و ویدیوهای قدیمی یوتیوب برای جذب طرفداران نسل قبل
لازم به ذکر است که این اولین تلاش بنیاد فلپی برد برای احیای این برند نیست. آنها در اواخر سال ۲۰۲۴ نسخهای از فلپی برد را برای اپلیکیشن تلگرام منتشر کردند که به دلیل استفاده از رمزارزها با واکنش منفی همراه شد و توسعهدهنده اصلی از آن پروژه اعلام برائت کرد.
بازگشت فلپی برد در راستای موجی از احیای بازیهای موبایلی کلاسیک است؛ مشابه آنچه برای Angry Birds در سال ۲۰۲۲ اتفاق افتاد. بنیاد فلپی برد نیز به نظر میرسد برنامههای گستردهتری برای این فرنچایز دارد و احتمالاً اخبار بیشتری در آینده منتشر خواهد شد.
دیدگاه تخصصی گیموفیا:
بازگشت فلپی برد، آن هم با امکانات جدید و ظاهری تازه، نشاندهنده میل شدید بازار به نوستالژی دهه گذشته است. اضافه شدن مودهای متنوع و شخصیتهای قابل انتخاب میتواند این بازی را نه فقط برای نسل قدیم بلکه برای گیمرهای جوانتر هم جذاب کند. با اینکه عرضه انحصاری فعلاً فقط برای اندروید است، اما اگر نسخه iOS هم منتشر شود، میتوان انتظار موج جدیدی از محبوبیت این بازی کلاسیک را داشت. اینکه برند فلپی برد حالا به دست تیمی مستقل افتاده، هم فرصتی برای نوآوری است و هم چالشی برای حفظ روح نسخه اصلی. موفقیت این نسخه جدید تا حد زیادی به بازاریابی و واکنش کاربران نسبت به تغییرات آن بستگی دارد. آیا فکر میکنید فلپی برد میتونه دوباره مثل سال ۲۰۱۴ همهگیر بشه؟ تجربهاتون از نسخه جدید رو با ما به اشتراک بذارید!