سونی SN Systems را بهطور کامل در ساختار خود ادغام میکند
سونی اینتراکتیو انترتینمنت (SIE) اعلام کرد که SN Systems، توسعهدهنده ابزارهای نرمافزاری برای تمامی کنسولهای پلیاستیشن، بهطور کامل در ساختار این شرکت ادغام خواهد شد. این تغییر از ۱ آوریل ۲۰۲۵ اجرایی میشود.
فهرست مطالب
SN Systems؛ از گذشته تا امروز
SN Systems در سال ۱۹۹۰ در بریتانیا تأسیس شد و سابقه همکاری با پلتفرمهایی مانند سگا، نینتندو و پلیاستیشن را دارد. سونی در سال ۲۰۰۵ این شرکت را خریداری کرد و از آن زمان SN Systems تنها روی توسعه ابزارهای پلیاستیشن، از PS3 و PS4 گرفته تا PS5، تمرکز کرده است. این شرکت همچنین در توسعهی PSP، پلیاستیشن ویتا، PS VR و PS VR2 نقش داشته است.
ادغام کامل در SIE؛ گامی رو به جلو
SN Systems تاکنون بهعنوان زیرمجموعهای مستقل از سونی فعالیت میکرد، اما حالا بهعنوان بخشی رسمی از سونی اینتراکتیو انترتینمنت فعالیت خواهد کرد. هیدئاکی نیشینو، مدیرعامل جدید SIE، اعلام کرده که این ادغام به تقویت حس یکپارچگی میان تیمهای توسعه کمک خواهد کرد و هدف آن بهبود ابزارهای برنامهنویسی برای بازیسازان پلیاستیشن است.
مزایای این ادغام برای توسعهدهندگان بازی
در حالی که این تغییر احتمالاً تأثیر مستقیمی روی کاربران نخواهد داشت، اما میتواند فرایند توسعه بازیها را برای استودیوها آسانتر کند. با پیوستن SN Systems به ساختار اصلی SIE، همکاری نزدیکتری بین این تیم و بخش سختافزار پلیاستیشن شکل خواهد گرفت که ممکن است منجر به بهبود ابزارهای توسعه و افزایش کارایی کنسولهای آینده شود.
سونی از گذشته به اهمیت محیط توسعه آسان برای بازیسازان پی برده است. تجربهی سختی توسعه روی PS3 باعث شد که برخی استودیوها نسخههای پلیاستیشن بازیهای خود را با تأخیر منتشر کنند و این موضوع به نفع ایکسباکس ۳۶۰ تمام شد. اما در نسل فعلی، این روند تغییر کرده و حتی برخی بازیهای مهم مانند Baldur’s Gate 3 و Black Myth: Wukong به دلیل چالشهای بهینهسازی، انتشار نسخهی ایکسباکس را به تأخیر انداختند.