موفقیت South of Midnight در لیست پربازدیدهای ایکسباکس

در جدیدترین گزارش منتشرشده از سوی شرکت Circana، بازی South of Midnight توانست در هفته نخست عرضه، در میان ۱۰ عنوان پرمشارکت شبکه ایکسباکس قرار گیرد. این گزارش که توسط مت پیسکاتلا، تحلیلگر Circana ارائه شده، وضعیت تعامل بازیکنان با بازیها را در هفته منتهی به ۱۲ آوریل ۲۰۲۵ (۲۳ فروردین ۱۴۰۴) بررسی کرده است.
فهرست مطالب
دستاوردی ارزشمند برای یک عنوان تکنفره جدید
در حالی که لیست پرمخاطبترین بازیهای ایکسباکس معمولا تحت تسلط عناوین سرویسمحور و شناختهشدهای نظیر Fortnite، Call of Duty و Roblox است، حضور South of Midnight – یک بازی تکنفره و مستقل – در رتبه نهم این لیست، موفقیتی قابلتوجه به شمار میرود. این بازی در همان هفته انتشار خود از طریق سرویس Xbox Game Pass در دسترس قرار گرفت.
گرچه South of Midnight در لیست پرفروشترین بازیها جای نگرفت، اما از آنجا که از ابتدا روی سرویس گیمپس عرضه شد، ملاک اصلی موفقیت آن میزان مشارکت کاربران بود. استقبال گسترده کاربران، نشانهای مثبت برای توسعهدهنده آن یعنی Compulsion Games محسوب میشود.
رقابت با غولهای سرویسمحور بازار | سابقهای مشابه با Hi-Fi Rush و نگرانیها نسبت به آینده
در فهرست ۱۵ بازی پرمشارکت این هفته، عناوینی چون Marvel Rivals، Minecraft، Grand Theft Auto V و Rainbow Six Siege حضور داشتند. در میان این آثار شناختهشده، فقط دو بازی تکنفره یعنی South of Midnight و Assassin’s Creed: Shadows دیده میشوند که دومی نیز در جایگاه یازدهم قرار گرفته است.
استقبال از South of Midnight یادآور موفقیت اولیه بازی Hi-Fi Rush است که علیرغم بازخوردهای مثبت، با تعطیلی استودیوی توسعهدهندهاش توسط ایکسباکس مواجه شد. البته بعدها شرکت Krafton این استودیو را احیا کرد. حال باید دید مایکروسافت چه برنامهای برای حمایت از Compulsion Games و ادامه مسیر South of Midnight در پیش خواهد گرفت.
دیدگاه تخصصی گیموفیا
ورود South of Midnight به جمع ۱۰ بازی پرمخاطب ایکسباکس در نخستین هفته عرضه، نقطه عطفی مهم برای یک عنوان جدید و غیرسرویسمحور است. این دستاورد، نشاندهنده ظرفیتهای بالای آثار خلاقانه و مستقل در جلب توجه بازیکنان در بازار رقابتی امروز است. دیدگاه شما راجعبه این خبر چیست؟