بازگشت برند White Wolf؛ احیای دنیای تاریکی پس از ۱۰ سال

White Wolf به‌عنوان ناشر جدید Bloodlines 2 معرفی شد

۱۰ سال پس از خرید برند White Wolf از شرکت CCP Games و هفت سال پس از حذف آن به‌عنوان یک نهاد مستقل، شرکت Paradox Interactive اعلام کرد که این برند قدیمی را احیا کرده و مجددا به‌عنوان ناشر و مرجع رسمی تمام دارایی‌های چندرسانه‌ای خود معرفی کرده است.

این اقدام شامل مجموعه‌های شناخته‌شده‌ای همچون Vampire: The Masquerade، Werewolf: The Apocalypse و Hunter: The Reckoning می‌شود.

White Wolf به‌عنوان ناشر جدید Bloodlines 2 معرفی شد

بر اساس اعلام رسمی پارادوکس، برند White Wolf اکنون نقش ناشر همکار را در بازی مورد انتظار Vampire: The Masquerade – Bloodlines 2 ایفا خواهد کرد؛ عنوانی که قرار است در ماه اکتبر ۲۰۲۵ منتشر شود.

Marco Behrmann، معاون اجرایی برند World of Darkness، در بیانیه‌ای اظهار داشت:

«بازگرداندن White Wolf به‌عنوان یک نهاد تجاری مستقل، فرصتی فوق‌العاده برای هدایت IP افسانه‌ای World of Darkness به آینده است. ایجاد یک شاخه انتشار اختصاصی برای بازی‌های رومیزی، کسب‌وکار لایسنسینگ ما را تقویت می‌کند و به ما اجازه می‌دهد سریع‌تر و منسجم‌تر محصولات کلاسیک و جدید را توسعه دهیم.»

اهداف آینده و مسیر جدید White Wolf

بر اساس گزارش پارادوکس، White Wolf اکنون به منابع توسعه برند و پشتیبانی بازاریابی جهانی دسترسی مستقیم دارد. همچنین شبکه‌ای بین‌المللی از توزیع‌کنندگان و شرکای تجاری به گسترش این برند در سراسر جهان کمک خواهد کرد.

با این‌حال، برخی تحلیل‌گران هنوز نسبت به تأثیر واقعی این بازسازی برند تردید دارند و معتقدند که صرفا تغییر نام یا ساختار، لزوما به تولید محصولات بهتر منجر نمی‌شود. با این حال، طرفداران قدیمی White Wolf از بازگشت این برند استقبال کرده‌اند.

مروری بر تاریخچه پرچالش White Wolf

برند White Wolf در سال ۱۹۹۱ تأسیس شد و در سال ۲۰۰۶ با CCP Games (خالق EVE Online) ادغام شد. آن‌ها در نظر داشتند یک MMO بلندپروازانه بر اساس World of Darkness توسعه دهند، اما این پروژه در سال ۲۰۱۴ لغو شد.

پارادوکس در سال ۲۰۱۵ White Wolf را خریداری کرد، اما در سال ۲۰۱۸ پس از انتشار کتاب‌های منبع که حاوی ارجاع‌های نامناسب به سرکوب افراد همجنس‌گرا در چچن بودند و همچنین اتهامات سیاسی دیگر، تصمیم به انحلال این برند گرفت.

در همان زمان، Shams Jorjani، معاون وقت توسعه تجاری پارادوکس، اعلام کرده بود که:

«White Wolf دیگر به‌عنوان یک نهاد مستقل فعالیت نخواهد کرد و تیم آن مستقیما با پارادوکس ادغام می‌شود. از این پس تمرکز اصلی برند بر مدیریت IP و ارائه ابزارهای لازم به شرکای لایسنس خواهد بود.»

جمع‌بندی

بازگشت White Wolf به‌عنوان یک ناشر مستقل و مرجع رسمی IPهای World of Darkness، گامی مهم در راستای بازآفرینی دنیای تاریکی در قالب بازی‌های رومیزی و دیجیتال محسوب می‌شود. اکنون با دسترسی مستقیم به منابع بازاریابی و شبکه توزیع جهانی، این برند می‌تواند فصل تازه‌ای در صنعت سرگرمی رقم بزند.

آیا این نوشته برایتان مفید بود؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *