شایعه: انتشار ۹ بازی Assassin’s Creed در ۶ سال آینده
بر اساس شایعهای جدید، مجموعه Assassin’s Creed طی شش سال آینده شاهد انتشار ۹ عنوان مختلف خواهد بود. اگر این اطلاعات صحت داشته باشد، یوبیسافت قصد دارد روند انتشار بازیهای این سری را با سرعت و حجم بالاتری نسبت به سالهای اخیر ادامه دهد؛ سالهایی که رویکرد «کم ولی با کیفیت» را در پیش گرفته بود.
مجموعه Assassin’s Creed در حال حاضر به عنوان مهمترین دارایی یوبیسافت شناخته میشود؛ مخصوصاً پس از شکستهایی چون Star Wars Outlaws. خوشبختانه، موفقیت تجاری بازی تازهمنتشرشده Assassin’s Creed Shadows که برای چند هفته صدر جدول فروش را در اختیار داشت، امیدها را برای آینده این فرنچایز زنده نگه داشته است.
در دهه گذشته، تنها دو نسخه اصلی از این مجموعه منتشر شده بودند؛ Valhalla در سال ۲۰۲۰ و Mirage در سال ۲۰۲۳. اما بهنظر میرسد یوبیسافت در تلاش است تا دوباره به همان روند پرکار دهه ۲۰۱۰ بازگردد.
طبق گزارش تام هندرسون از رسانه Insider Gaming، نقشه راه فعلی یوبیسافت برای Assassin’s Creed شامل ۹ عنوان است که در طول شش سال آینده منتشر خواهند شد. این پروژهها شامل سه بازسازی، دو بازی نقشآفرینی جدید و چند عنوان چندنفره خواهند بود.
در ادامه، لیست بازیهای در حال توسعه که بهصورت رمزنام مشخص شدهاند را میخوانید:
- Jade
- Invictus
- Obsidian
- Hexe
- Scarlet
- Stardust
- Emerald
- RPG3
- Remake3 (احتمالاً شامل بازسازی نسخه محبوب Black Flag)
شایان ذکر است که این اطلاعات مربوط به برنامه فعلی یوبیسافت است و احتمال تغییر در آینده وجود دارد. هندرسون همچنین اشاره کرده که پروژهای با کد Mask که قرار بود برای همکاری با نتفلیکس توسعه یابد، احتمالاً لغو شده است.
در کنار این برنامهها، یوبیسافت با حمایت شرکت Tencent، زیرمجموعهای جدید برای حفظ بلندمدت موفقیت فرنچایزهای اصلی خود راهاندازی کرده که احتمالاً در آینده نقش مهمی در پروژههای Assassin’s Creed ایفا خواهد کرد.
افزایش تعداد بازیها در بازهای کوتاه میتواند فرصت بزرگی برای یوبیسافت باشد، البته در صورتی که کیفیت حفظ شود و از مخاطب ها خسته نشوند. تنوع ژانرها، از بازیهای تکنفره تا چندنفره، میتواند باعث شود تا این مجموعه مخاطبان بیشتری را جذب کند.
دیدگاه تخصصی گیموفیا:
بازگشت یوبیسافت به انتشار مکرر بازیهای Assassin’s Creed میتونه هم فرصت باشه، هم خطر. تنوع سبکها و ژانرها مثل RPG و چندنفره میتونه مخاطبان مختلفی رو جذب کنه، اما فقط در صورتی موفق میشه که کیفیت فدای کمیت نشه. اگر یوبیسافت از اشتباهات گذشته درس گرفته باشه، این نقشهی جاهطلبانه میتونه مجموعه رو دوباره به اوج برسونه.
نظر شما چیه؟ آیا یوبیسافت میتونه بدون تکرار، ۹ بازی جذاب و متفاوت عرضه کنه؟