ایلان ماسک، مالک پلتفرم ایکس (توییتر سابق)، از چندین شرکت تبلیغاتی بزرگ به دلیل توقف تبلیغات در این پلتفرم شکایت کرده است
ایلان ماسک ادعا میکند که این شرکتها با هم توطئه کردهاند تا با محروم کردن ایکس از درآمدهای تبلیغاتی، به این پلتفرم آسیب جدی وارد کنند. از سوی دیگر، شرکتهای تبلیغاتی معتقدند که فضای ایکس پس از خرید توسط ماسک، به دلیل افزایش محتواهای بد و کاهش نظارت بر محتوا، برای تبلیغات مناسب نیست.
این اختلاف بین ماسک و شرکتهای تبلیغاتی، نگرانیهایی را در مورد آینده ایکس و آزادی بیان در فضای مجازی ایجاد کرده است. بسیاری معتقدند که این اختلاف میتواند به محدود شدن دسترسی کاربران به اطلاعات و کاهش تنوع صداها در این پلتفرم منجر شود.
ایلان ماسک در واکنش به این اقدام در پستی در X/Twitter نوشت: “ما ۲ سال سعی کردیم به صلح برسیم، حالا وقت جنگ است.”
مدیرعامل X/Twitter، لیندا یاکارینو نیز در نامهای سرگشاده اعلام کرد: این اقدام تبلیغدهندگان تهدیدی برای آزادی بیان و تنوع آرا در فضای مجازی است.
گزارش کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده نیز شواهدی مبنی بر هماهنگی این گروه از تبلیغدهندگان برای هدف قرار دادن پلتفرمهایی مانند X/Twitter ارائه کرده است.
این سومین شکایت X Corp. علیه تبلیغدهندگانی است که از این پلتفرم فاصله گرفتهاند.
با گیموفیا آسون بازی کن
منابع خبری: IGN, نیویورک تایمز, کمیته قضایی مجلس نمایندگان ایالات متحده