رکورد ۲ میلیون بازیکن برای Prince of Persia جدید
یوبیسافت اعلام کرد بازی Prince of Persia: The Lost Crown از مرز ۲ میلیون بازیکن در سراسر جهان عبور کرده است؛ نقطه عطفی که نویدبخش دورانی تازه برای این سری کلاسیک محسوب میشود.
بازی The Lost Crown که ژانویه ۲۰۲۴ عرضه شد، با معرفی شخصیت اصلی جدیدی به نام Sargon، در واقع بازسازی نرم یا «Soft Reboot» این سری شناختهشده ، به حساب میآید. این نسخه با بازگشت به مدل دوبُعدی و پلتفرمر سری پرنس، فاصله زیادی با عناوین سهبُعدی گذشته مانند The Two Thrones و The Forgotten Sands دارد.
با گرافیک 2.5D هنری و تمرکز بر تجربهای آفلاین و تکنفره، The Lost Crown تفاوت محسوسی با دیگر بازیهای اخیر یوبیسافت دارد. عرضه نسخه موبایلی آن برای iOS و Android نیز موجب گسترش هرچه بیشتر طرفداران این عنوان شده است.
فهرست مطالب
رشد محبوبیت و آیندهای روشن برای Prince of Persia
براساس اعلام رسمی حساب توییتر Prince of Persia، بازی The Lost Crown تاکنون بیش از ۲ میلیون بازیکن جذب کرده است. این خبر پس از گزارشی منتشر شد که از فروش ۱.۳ میلیون نسخه در اولین سال عرضه حکایت داشت. استودیوی Ubisoft Montpellier در همین اعلامیه، با اشاره به پروژههای آینده، احتمال بازگشت شخصیت Sargon یا پرنسهای دیگر را مطرح کرد.
این وعده احتمالاً بیپایه نیست؛ چرا که بازگشت سری Prince of Persia با پروژههای متعدد همراه شده است. از جمله این پروژهها میتوان به بازی The Rogue Prince of Persia با سبک روگلایک اشاره کرد که توسط Evil Empire توسعه یافته و از سال ۲۰۲۴ وارد Early Access شده است. همچنین، شخصیت پرنس اخیراً بهعنوان اسکین مهمان به بازی For Honor نیز افزوده شده است.
نسخه بازسازیشده Sands of Time در راه است
یوبیسافت همچنین تأیید کرده است که نسخه بازسازیشدهی بازی محبوب Prince of Persia: The Sands of Time برای انتشار در سال ۲۰۲۶ برنامهریزی شده است. البته این پروژه پس از پنج سال تأخیر، هنوز با تردیدهایی همراه است. با این حال، توجه دوباره به این سری ممکن است سرانجام باعث شود تاریخ عرضه این بار عملی شود.
با وجود موفقیت از نظر تعداد بازیکن، گزارشهایی وجود دارد که The Lost Crown نتوانسته انتظارات مالی یوبیسافت را برآورده کند؛ موضوعی که به انحلال تیم توسعهدهنده بازی منجر شده است. با این حال، محبوبیت روبهرشد این بازی نشان میدهد که Prince of Persia همچنان جایگاه ویژهای در میان گیمرها دارد و یوبیسافت برای آینده این فرنچایز برنامههای بزرگی دارد.
دیدگاه تخصصی گیموفیا
رسیدن بازی The Lost Crown به مرز ۲ میلیون بازیکن، موفقیتی قابلتوجه برای عنوانی با سبک کلاسیک دوبُعدی در دوران تسلط بازیهای چندنفره و آنلاین محسوب میشود. این موفقیت نشان میدهد که هنوز هم تقاضا برای تجربههای تکنفره با طراحی هنری خاص و گیمپلی متنوع وجود دارد.
با اینکه بازی از نظر مالی فراتر از انتظارات یوبیسافت ظاهر نشده، اما توجه رسانهای و افزایش تعداد کاربران، برند Prince of Persia را دوباره در کانون توجه قرار داده است. بازسازی نسخه Sands of Time و پروژههای جانبی مانند نسخه روگلایک میتوانند ادامه این مسیر را تضمین کنند؛ مشروط بر آنکه یوبیسافت از اشتباهات گذشته درس گرفته باشد.