سونی در حال آزمایش شخصیتهای پلیاستیشن مجهز به هوش مصنوعی😱
- آرمین
- اخبار, اخبار بازی
- 1403/12/21
- 21 اسفند 1403
یک گزارش جدید نشان میدهد که سونی نمونهای آزمایشی از Aloy، شخصیت بازی Horizon Forbidden West، را توسعه داده که میتواند با کاربران گفتوگو کند. این فناوری ممکن است در آینده برای شخصیتهای معروف دیگری مانند کریتوس، جوئل و الی نیز مورد استفاده قرار گیرد.
شرکتهای بزرگ بازیسازی در حال توسعه مدلهای هوش مصنوعی هستند. بهعنوان مثال، مایکروسافت مدل Muse AI را معرفی کرده که از دادههای بازی Bleeding Edge برای حفظ و بازآفرینی عناوین قدیمی استفاده میکند. حالا سونی با ترکیب GPT-4، Llama 3، OpenAI Whisper و فناوری صوتی احساسی خود، در این مسیر گام برداشته است.
ویدئوی لو رفته نشان میدهد که شاروین راقوبرداجال، مهندس نرمافزار سونی، با نسخه هوش مصنوعی Aloy مکالمهای کوتاه دارد. او ابتدا از حال Aloy میپرسد و شخصیت پاسخ میدهد که گلودرد دارد (احتمالاً اشارهای طنز به تفاوت صدای او با نسخه اصلی Ashley Burch). سپس درباره گذشته و ماجراجوییهای خود توضیحاتی ارائه میدهد.
کاربردهای احتمالی این فناوری
- مرور داستان بازیها برای گیمرهایی که بخشهایی را فراموش کردهاند
- جایگزینی یا مکملی برای قابلیت Game Help در PS5
- استفاده در نمایشگاهها و رویدادهای مرتبط با بازی
هرچند این پروژه هنوز در مرحله آزمایشی قرار دارد، ولی حذف ویدئوی لو رفته توسط سونی نشان میدهد که هنوز برنامهای برای معرفی رسمی این فناوری ندارد.
دیدگاه تخصصی گیموفیا
هوش مصنوعی در صنعت بازیسازی میتواند تحولی عظیم بهوجود آورد، به ویژه زمانی که با شخصیتهای محبوب و شناختهشدهای مانند Aloy یا Kratos ترکیب شود. این فناوری نه تنها میتواند تجربههای تعاملی جدیدی برای بازیکنان فراهم کند، بلکه میتواند به توسعه داستانگویی و ارتقای ویژگیهای گیمپلی کمک کند. به طور خاص، استفاده از GPT-4 و Whisper میتواند به ایجاد شخصیتهایی با رفتار طبیعیتر و واکنشهای منطقیتر نسبت به سوالات و رفتارهای کاربران منجر شود.
اما از سوی دیگر، ممکن است این نوع از تکنولوژی با چالشهایی مواجه شود. یکی از این چالشها، حفظ اصالت شخصیتها و صدای اصلی آنهاست. اگر سونی نتواند بهطور دقیق صدای شخصیتها و ویژگیهای آنها را شبیهسازی کند، ممکن است مخاطبان واکنشهای منفی نشان دهند. همچنین، استفاده بیش از حد از این مدلهای هوش مصنوعی ممکن است به تجربههای بازیکنان آسیب بزند و از جذابیت طبیعی بازیها بکاهد.
در نهایت، استفاده از هوش مصنوعی در صنعت بازیسازی یک گام بزرگ به جلو است، اما به نظر میرسد سونی هنوز در حال آزمایش و بهینهسازی این تکنولوژی است تا بتواند بهترین تجربه ممکن را برای بازیکنان فراهم کند. این پروژه، اگر به درستی پیادهسازی شود، میتواند آیندهای هیجانانگیز و متفاوت برای صنعت بازی به ارمغان بیاورد.
به نظر شما این تکنولوژی میتواند تجربه بازیکنان را تغییر دهد؟