شرکت Valve قوانین جدیدی برای صفحات فروش استیم (Steam) معرفی کرده است!
شرکت Valve قوانین جدیدی برای صفحات فروش استیم (Steam) معرفی کرده است؛ این قوانین بهمنظور کاهش سوءاستفادهها و بهبود تجربه کاربران اجرا میشود. این تغییرات از اوایل سپتامبر به مرحله اجرا درمیآید و شامل محدودیتهایی برای آنچه توسعهدهندگان میتوانند در بخش توصیف صفحات بازیهایشان قرار دهند، میشود.
بر اساس قوانین جدید، از این پس توسعهدهندگان نمیتوانند لینکهای خارجی یا پیوندهای به دیگر لیستهای بازیهای استیم را در بخشهای توصیف بیشتر صفحات فروش قرار دهند. همچنین، استفاده از تصاویر تعبیهشده که بخشهایی از رابط کاربری استیم را تقلید میکنند، مانند گیفهایی که روی دکمههای اضافه کردن به لیست آرزوها کلیک میکنند، ممنوع خواهد بود.
این تغییرات بهدلیل مشاهدهی افزایش مواردی که صفحات فروش بهطور غیرمستقیم به تبلیغ دیگر محصولات در استیم میپرداختند، اعمال میشود. این وضعیت میتواند برای کاربرانی که قصد دارند دربارهی یک بازی اطلاعات بیشتری کسب کنند، گیجکننده باشد. شرکت Valve پیشنهاد کرده است که برای معرفی محصولات مرتبط، از بستههای ویژه، مجموعهها یا صفحات اصلی توسعهدهندگان استفاده شود.
همچنین، تغییرات ماه جولای که به نحوهی ارائهی نسخههای آزمایشی بازیها مرتبط بود، به این مسئله رسیدگی میکند. اخیراً برخی توسعهدهندگان و ناشران نسخههای آزمایشی بازیهای آینده را بهصورت فهرستهای جداگانه در استیم منتشر کرده بودند تا بهدنبال کسب دیدهبانی بیشتر باشند. قوانین جدید قرار است این روند را بهطور موثر محدود کنند و احتمالاً انتشار نسخههای آزمایشی را دشوارتر از قبل خواهد کرد.
شرکت Valve تأکید کرد که نامگذاری محصول بهعنوان «پیشدرآمد» همچنان مجاز است، اما بهنظر میرسد نسخههای آزمایشی بهعنوان راه بهتری برای جذب مخاطب و هدایت بازیکنان به نسخه کامل بازی خواهند بود.
با این حال، توسعهدهندگان نباید نگران جریمههای احتمالی بابت عدم تطابق با این قوانین باشند. هنگامی که این قوانین در اوایل سپتامبر به اجرا درمیآید، استیم بهروزرسانیای را منتشر خواهد کرد که بهطور خودکار لینکهای نامناسب را شناسایی و مخفی خواهد کرد.
با گیموفیا آسون بازی کن.
منبع خبری: pcgamer